maandag 10 december 2012

Vet op de botten

Bloggen is nieuw voor mij
. Af en toe heb ik wel eens wat geschreven op een internetforum of  groep . Eentijdje op valtaf als friezin2  http://www.valtaf.nl/discussie/18956/verdwenen-vet-blijft-7-jaar-in-het-lichaamsgeheugen/   Een beetje uitleggen van biologische processen etc. Biologiedocent was mijn  beroep. Nu ben ik 65 en met pensioen. Bioloog blijf je voor het leven, maar daarnaast  veel met beeldend werk bezig en ik lees veel. Spaarzaamheid kreeg ik van thuis mee. Ik heb voldoende vet op de botten, zowel letterlijk als figuurlijk. Het blijft bij een gezellig randje. En je moet toch altijd blijven opletten. Het vet is er zomaar bij en  het figuurlijke vet is er zomaar af. Consuminderen is een leefstijl die mij aanspreekt en  die ik ten dele in de praktijk breng. Ik ben voorzichtig met geld en spullen, maar typ nu wel op een ipad. Die heb ik dan wel weer voor half geld van een vriendin overgenomen, die er niet zoveel meekon
Wat betreft het vet en de financiele situatie zijn er volgens mij overeenkomsten. Vetmassa gaat zich gedragen als een orgaan met eigen hormonen. Als mensen geld hebben dan verandert hun gedrag. Verdwijnt geld bijv door een scheiding, overlijden of werkloosheid, dan zit de oude financiele situatie eigenlijk nog in het geheugen. Het gedrag is niet zomaar veranderd. Dat zorgt voor een probleemsituatie.
Ik moet nog uitzoeken hoe ik nu verder ga met bloggen, maar het eerste ei is gelegd
Groeten
Jannie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten