maandag 24 december 2012

Grote opruimsessie van de kleerkast


Er hangt  kleding aan de kleerkast, ligt opgevouwen in andere kasten etc. Of te wel tijd voor een grote opruiming. Gisteren er maar eens alles eruit gepakt. Er hangt veel  kleding in die ik weinig of nooit aantrek. Er zit wat bij wat ik ooit eens in de opruiming gescoord heb, maar wat ik bij nader inzien toch minder geslaagd vond. Verder is de pasvorm soms  niet meer goed. Alles maar eens passen. Ik ben 3 cm gekrompen en 6  kilo afgevallen de laatste 5 jaar. Ongeveer een maat minder nu. Van 44 naar 42. Maar weer niet helemaal met alles, want mijn model is ook veranderd. Er hangt echter ook nog oudere kleding in van maat 42 en  maat 40 zelfs. Lang geleden was ik nog weer 6 kilo lichter dan nu.  Verder ben ik nu pensionado. Meer vrijheid met kleding dus.
Wat past echt niet meer, of vind ik hopeloos uit de mode. Wat zit gewoon niet lekker. Ik blijf het moeilijk vinden om dingen weg te doen. En als ik een jasje net afgekeurd heb zegt echtgenoot dat hij hem nog wel goed vind staan.  Maar na een hele avond toch 2 zakken voor de kringloop, wat kleding die veranderd moet worden, een stapeltje " nieuwe" schilder/tuin kleren en wat voor de kledingcontainer van het leger des heils.
 En toch nog een paar leuke herontdekkingen. De hele bult ligt nog wel op het logeerbed er moet vandaag nog wel even verder aangepakt worden. Slecht weer is soms nog wel eens ergens goed voor.

4 opmerkingen:

  1. En dan blijkt gewoon dat je eigenlijk heul veul ruimte IN de kast hebt ;)
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maar waarom een onderscheid tussen kringloop en leger des heils?Beiden zoeken de bruikbare kleding eruit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vanmiddag ga ik naar de kringloop en dan neem ik alleen het. Spul mee wat daar zo in het rek kan. In ons dorp staat een container vh leger des heils, daar gaat de rest in. Maar dat ligt dan wel een paar dagen daar. Vind ik zonde voor het echt goede spul. Alles meenemen naar de kringloop redt ik niet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Soms kan je met setjes, 5 of 6 nog hele draagbare spullen het ook nog wel verkopen op de marktplaats. Ik ben van 46 naar 42 gegaan en mijn nette/mooie winterjas jas (waar ik heel zuinig op was en maar 1x heb gedragen), heb ik aan de dochter van de buurvrouw gegeven. Mijn zomer jas, die laat ik vermaken. want hij zit zo lekker en staat me goed. Het is opruiming bij de h & m, t shirtjes voor 3 euro. Dus dingen die veels te groot zijn, die gaan naar iemand anders.

    BeantwoordenVerwijderen