maandag 10 december 2012

De ene lezing en de andere verschil 136 euro

Frans de waal is eind maart in Nederland( die van de bonobo's). Ik wil graag naar een lezing. In leusden is er een franjeprogramma om de lezing en een lunch kosten samen 145 euro. De andere dag is de lezing met dezelfde titel voor mij als vprolid 9 euro. In paradiso. Ik moet dan wel zien dat ik mij in Leeuwarden op de trein laat zetten, want zondag kan ik niet zo vroeg uit mijn dorp weg met de trein. Maar dat moet lukken.ik heb een dalvrij kaart. Voor mij 40 euro per maand omdat ik 65 ben. Dat haal ik er dik uit. Lunchpakket mee. Goedkoop en leerzaam dagje. Met lezingen en congressen moet je uitkijken. De spreker wil vertellen, niet altijd verdienen, maar anderen wel. Soms kan je je ook laten uitnodigen door een bekende van de spreker. Studium Generale en Hovo bieden ook veel. Googelen op de naam van de spreker levert soms ook nog een ander goedkoop alternatief

4 opmerkingen:

  1. Beste Jannie, welkom in bloggersland! Veel plezier. Ik heb je blog geplaatst in de lijst met blogs die ik regelmatig lees. Misschien kun je de robotcontrole uitzetten? De spamfilter is prima bij blogger, dus de robotcontrole is niet nodig!
    Je zet de controle uit door naar instellingen te gaan. Dan kies je Berichten en reacties en dan kies je onder het kopje Woordverificatie weergeven? NEE

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je, ik heb de woordverificatie uitgezet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Trouwens, die lezing met Frans de Waal lijkt me geweldig! Leuk dat je zo van lezingen houdt. Ik ben de afgelopen maand naar diverse lezingen geweest over hersenen. Die waren in Groningen door het Studium Generale georganiseerd. Ook heel goedkoop! Zat jij misschien toen ook in de zaal? Er waren veel 50+ ers in de zaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De hersenlezingen heb ik overgeslagen, ik had er een paar jaar eerder al veel gevolgd. Ik had het nu druk met een expositie van de schilderclub. In Amsterda m en in Leeuwarden heb ik nog wel wat gevolgd. Arnold Heertje en nog anderen kwamen in het kader ban een reeks van VU connected. Dit was niet alleen gratis, de consumpties ook nog. N er was een boeje bij. In amsterdam was er begin september het glazen huis van de wetenschap in het kader van de opening van het studiejaar. Zeer de moeite waard en gratis

    BeantwoordenVerwijderen