maandag 24 december 2012

Kleerkast deel 2


Nog niet klaar, wel gevorderd. Wat wordt je nu wijzer van zo'n opruimsessie?
Ik kies vaak voor de zelfde soort kledingstukken, bijv mouwloze vestjes met zakken. Ik vind het fijn om telefoon, pen , sleutels e.d daarin te hebben. Daar heb ik echt genoeg van. Aleen wat saai van kleur. Ik heb er nu 2 uitgekozen om " op te pimpen" leuk project voor deze week. Ik heb een idee om een soort patchworkvestje te maken
Een paar colbertjes zijn te groot, die kunnen weg , eentje is alleen te lang, kan vermaakt.
In de opruiming zou ik er wel  eentje bij kunnen kopen, maar dan in een kek kleurtje.
Een paar rokken zijn nog erg mooi, alleen iets te lang en ik heb er geen schoenen bij.  Ik ga niet op hakken, dus misschien een paar enkellaarsjes kopen in de opruiming
Ik kies voor mijn kleding vaak voor zwart grijs of blauw, daar kan wel eens een fel kleurtje bij. Een fleurig bloesje, dat zou ik zelf nog wel kunnen maken. Ik heb nog een paar lapjes liggen
Voor het buitengebeuren en het schilderen heb ik plenty kleren. Een stapeltje dure wandelsokken worden nog gestopt. De goedkopere kapotte gaan weg.
En ik moet nodig wat buikspieroefeningen doen. Het is te zien dat ik een half jaar niet naar de sportschool ben geweest. Wat een slappe toestand  bij mijn middel. Dat zie je ook pas goed als je kritisch in de spiegel kijkt. Het sportschoolabonnement heb ik opgezegd omdat ik er al maanden niet geweest was. Motivatieprobleem
Dan heb ik nog een mooie broek die mij te klein is, maar die ik toch niet wegdoe. Dat is voor de motivatie voor de buikspieroefeningen.
Het schijnt dat er binnenkort met een seniorengroep wordt gestart, een initiatief van de gemeente. Misschien toch maar weer beginnen. Dat kan natuurlijk ook thuis op een matje.
Is zo'n opruimsessie nu goed voor de portemonnee? Ik denk het wel, ondanks het feit dat ik een kek colbertje en enkellaarsjes wil scoren in januari weet ik ook heel goed wat ik niet moet kopen.
Ik ben mij ook weer bewust geworden van een paar miskopen, wel goedkoop maar niet echt geweldig. En de kringloop heeft ook weer 2 zakken kleding erbij. Goede kleding waar een ander weer wat mee kan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten