zondag 16 december 2012

Strijdplan voor de kerstboodschappen

Strijdplan voor de kerstboodschappen Fase 1 is bijna afgerond, dat is namelijk alle dingen uit koelkast en vriezer die nodig op moeten, opmaken. Ik heb geen weekendboodschappen gedaan, ik was naar Bremen. Man en zoon hebben zaterdag wat resten weggewerkt. Zondag een maaltijdsoep met stokbrood . En vanavond gluhwein met kartoffelpuffer. Gisteren op de markt gehad en het recept opgezocht lekker en simpel. Doen we ook een keer in de kerstweek. In fase 1 wel 20 euro uit gespaard, die worden in fase 3,4,5 en 6 wel weer uit gegeven. Fase 2 is een weekmenu maken voor de kerstweek met alle boodschappen erbij. Dit doe ik niet erg precies, maar voldoende voor een keurige lijst, daarbij worden de voorraden goed geinspecteerd. Dat doe ik vandaag Fase 3 naar lidl voor de bulk van de boodschappen, houdbaar of in vriezer staat voor maandag Fase 4 de verse dingen dat is voor dinsdag Woensdag en donderdag ben ik naar een vriendin, weer met de dalvrijkaart Fase 5 de verse dingen deel 2 voor vrijdag Fase 6 de vergeten dingen voor dezelfde vrijdagronde Dan rust en een week niet naar enige winkel of markt Met de kerstdagen rollade met stoofpeertjes en bloemkool en chocoladepudding met slagroom toe en dag 2 steengrillen met diverse sausjes, stokbrood, salades , eigen gemaakte appelmoes en kaasplankje toe. Ik haal een paar flessen huiswijn om gluhwein mee te maken en we gaan wat koekjes en tulband bakken. En natuurlijk ook brood bakken. Voor een week brood halen dat red ik niet als extra verder nog chocola. Ik haal wat extra kaas en ham voor tosti's ( van het oude brood) Voor de rest draai ik een gewoon weekmenu met boerenkool, spaghetti etc. Verder hebben we hier nog een mandje walnoten van onze eigen boom Extra kosten voor de kerstweekboodschappen ongeveer 20 euro voor 3 volwassenen. Dit zijn de extra kosten. Normaal voor 2 mannen (echtgenoot en nog 1 thuiswonende zoon) + 1 hond en mezelf voor het eten , drinken, en de andere dingen die je zo in de super en op de markt haalt ongeveer 90 euro kwijt. Daar komt nog wel eens iets bij bijv vis of fruit of wat van de biologische winkel uit de stad. Dus ongeveer 100 euro en nu dus 120. Maar in de fase voor de kerstboodschappen had ik 20 euro uitgespaard.In de zomer ben ik minder kwijt omdat ik een moestuin heb. Misschien juist omdat de jongelui in de horeca zitten gaan we niet uit eten. We eten op een rustige januaridag wel weer eens met de hele familie samen

1 opmerking:

  1. Ik heb 30 euro meer uitgegeven dan begroot, maar ik denk dat ik in de nieuwjaarsweek die 30 euro weer inloop. Ik heb al redelijk wat voor oud en nieuw in huis

    BeantwoordenVerwijderen