donderdag 10 januari 2013

Knippen, plakken en patchwork



De avonden hier zijn wat fris. In het donker is het wandelen ook niet aan te raden.  Laat eten dus en daarna spelletjes en lezen. Bij de receptie is een soort bibliotheek. Het zijn door de toeristen achtergelaten boeken. Je mag de boeken houden, wat de meeste mensen niet doen. Het weegt nogal namelijk. De uitgelezen boeken kun je er inleveren. Twee kasten vol 2 rijen dik. Leuk systeem. Ook liggen er diverse bladen. Ik had een Elsevier van dit najaar te pakken en daar stond mode in van Louis Vuitton. Tassen en shirts van patchwork van denimachtige stoffen. Op internet heb ik nog wat afbeeldingen opgezocht. Ik heb nog wat kleding liggen van de kleerkastopruiming. Daar ga ik maar eens een projectje van maken. Ik heb een boekje waarin ik dergelijke ideetjes verzamel. Schetsjes,foto's , knipsels etc. De meeste voer ik niet uit. Kom ik niet aan toe, maar alleen het ideetje was al leuk. Toch maak ik er een aantal wel. Vroeger heel veel voor de kinderen. Nu maak ik nog wel eens kinderkleertjes voor kraamcadeautjes e.d. Verder verander ik heel veel en maak toch wel eens wat nieuws. Het laatste project was een heel handige boodschappen/schoudertas van een restje tentstof met een flink aantal vakjes voor zonnebril, portemonnee / waterfles en niet te vergeten voor telefoon en Ipad. Lekkere lange hengsels, zodat de tas over de schouder kan.Ik heb er een neopreen hoes ingenaaid die ik voor 2 euro ergens opgeduikeld had( ipadvak)  Deze tas heb ik nu mee als handbagage. De stof is dun, maar sterk, het was een rest van een oud versleten tentje.
Ik maak ook wel foto's van spullen en kleding voor het ideeenboek. Meestal even met de telefoon, het is een oude nokia. Maar het gaat toch om het idee. Als je een iphone hebt gaat het natuurlijk super. Verder gebruik ik mijn fototoestel om dingen vast te leggen, of de Ipad. In winkels vraag ik het vaak, onder het mom van ik moet het thuis nog overleggen of ik moet er nog over nadenken. Ooit is het wel eens verboden, dan kijk ik heel goed en maak direct een schetsje als ik buiten ben. Het is ergens ook een soort ideeenjacht. Ooit werd een winkelier kwaad dat ik een foto van spullen uit de etalage nam, dat vond ik vreemd. Het spul werd toch geëtaleerd en aan de buitenwereld getoond? Nu met de webwinkels kun je plaatjes zo van internet halen
In mijn bagage zit dus altijd een plakboek/ dummy, wat aquarelkleurpotloden, schaartje,gewoon potlood, pennen, prittstift . Verder komen er ook wel eens recepten in het boekje terecht en natuurlijk ook wel gewoon wat dagboekachtige aantekeningen.
Het maken van zo'n boekje is leuk en het komt grotendeels in de plaats voor het kopen van spullen. De verzameldrang wordt goedkoop bevredigd en je hebt een bronnen/ ideeenboek waar je later uit kan werken

1 opmerking:

  1. Een leuk idee. Gaat deze pensionado ook doen. Ik ben wel net met een cultureel uitstapjes plakboek begonnen. Ik ga veel naar musea, theater etc. dit jasr ga ik, kastyjes, programmas inplakken

    BeantwoordenVerwijderen