zondag 20 januari 2013

Tuivogeltelling 2013



Daar zit ik dan, weer op de stoel voor het raam met uitzicht op de  tuin. De tijd op La Palma is voorbijgevlogen. Nu moet ik weer hevig wennen aan dit sombere winterweer. De zomerspullen al weer gewassen in de kast.
Het is hier bewolkt en er ligt geen sneeuw, donker dus.
Gisteren zag ik bijna geen vogels in de tuin. Ze hadden hier 2 weken niks gehad. Ik heb wat oud fruit versnipperd en gisteren wat kanariezaad en vetbollen gekocht voor die hongerige stakkers in de tuin. Gelukkig komen de vogels nu weer te voorschijn. Zelfs het paartje kepen  is er weer bij. Het is de laatste dag van de tuinvogeltelling en daar wil ik wel aan mee doen. Deze koude maand is een goede gelegenheid om je voorraadkast eens op te ruimen. Oude havermout, koekjes e.d. kunnen naar de voedertafel
Ik moet eigenlijk eens een grotere verpakking kopen van dat vogelvoer bij een molen of zo. Ik las op internet  dat een man uit Veendam 17 jaar geleefd heeft op duivenvoer. Hij kocht het ergens in hele grote zakken en hij  gebruikte voor 20 euro per jaar. Het is niet goed met die man afgelopen, niet door het eten maar hij is vermoord. Het was zo te lezen een aardige man, maar wel een vreemde vogel
In la Palma wordt een meelmengsel van gemengde granen en zaden voor veel gerechten gebruikt: Gofio. Ik heb er een kilo van meegenomen. Meer ging helaas niet. Vandaag maar eens door het pannenkoekenbeslag doen.
Als cadeautje heb ik voor de diverse huisoppassers en vrienden zakjes amandelen meegenomen. Er staan veel amandelbomen, daar begon de bloei al. Hier moeten we het doen met een dapper sneeuwklokje
Ja ik ben net als de tuinvogels aan lente toe, maar wij moeten nog minstens een flinke wintermaand door.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten