zondag 27 januari 2013

Hondenweer en overwanten


Wandelen of fietsen met de hond is iets wat hier elke dag gebeurd. Vanmorgen was het wel erg slecht weer. Kou is niet zo erg, maar 3 graden en dan nog al die regen en wind! Mijn sneeuwlaarzen hadden gelekt, ik had toch gewone laarzen moeten aandoen. Een regenbroek is vanzelfsprekend en moet goed over de laarzen anders lekt het zo je sokken in. Maar wat ik vergeten was zijn mijn overhandschoenen. Dat is iets anders als ovenhandschoenen, alhoewel het model er op lijkt.

Je krijgt nergens koudere handen van, als van natte handschoenen. Bijna alle handschoenen gaan op den duur lekken. Daarom bestaan er overhandschoenen. Die zijn te krijgen bij beversport en andere outdoorwinkels. Maar zijn erg duur.
Ik heb ze een paar jaar geleden nagemaakt. Heel simpel een patroon maken door je gehandschoende hand over te trekken op een stukje papier. Dan van een oude regenbroek of regenjack dit 2 maal voor links en 2 x voor rechts uitknippen met naadtoeslag. Aan elkaar stikken en de naad behandelen met seamseal( soort spul om tentnaden te dichten) of afplakken met watervast tape of ducktape
Ik was ze dus vanmorgen vergeten. Maar nu zitten ze weer in mijn jas. ook erg fijn op de fiets.

1 opmerking:

  1. Bedankt voor deze tip. Ik ben een rugzakloper die tussen de komende kerst en oud en nieuw met vrienden gaat wandelen in de Duitse Eifel. Daar kan het best koud en nat zijn. Een oude regenjas heb ik nog liggen en die kan ik er mooi voor gebruiken.

    Groet,
    Hans Lorijn

    BeantwoordenVerwijderen