dinsdag 22 januari 2013

 -4,4 procent. Het is toch even slikken....


Ik kreeg vandaag de afrekenstrook van het ABP . Netto min 4,4 procent door de belastingmaatregelen die voor gepensioneerden zwaarder uitpakken, omdat wij geen arbeidsaftrek hebben. Dan gaan de pensioenen straks ook nog een half procent omlaag. En volgend jaar wellicht meer. Een afrekening van de AOW moet ik nog krijgen. Alles is wel duurder geworden.
Gelukkig lukte het mij het afgelopen half jaar om   10 procent van het pensioen te sparen. Ik moet dus zonder problemen uit  kunnen komen de komende tijd. In april krijgt mijn echtgenoot ook pensioen. Het is verbrokkeld met breuken en gaten door diverse baanwisselingen, een tijd als ondernemer en freelancer. Toch gaan we er dan op vooruit. Dan kunnen we wel weer verder met de opbouw van een buffer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten