maandag 20 mei 2013

Oog voor/van een ander


Een lens voor een medemens

Van de oogkliniek in Dokkum kreeg ik behalve allerlei voorlichtingsmateriaal voor mezelf ook een folder van de eyecarefoundation mee. De kliniek biedt hulp aan deze organisatie en brengt de organisatie bij haar patienten onder aandacht. Ik heb op de website gezien dat er bijvoorbeeld in Nepal mobiele oogklinieken zijn, eenvoudig maar effectief, waar iemand aan staar geopereerd kan worden. Voor 35 euro kan ik daar een staaroperatie mogelijk maken. Hoe het kan snap ik niet, ik heb ergens gelezen dat het in Nederland gemiddeld 1400 euro per oog kost.  Dus 40 maal zoveel. Gelukkig betaalt de verzekering.
Ik heb het bedrag van 35 euro daarnet overgemaakt. Ik had immers toch nog een meevaller van 70 euro. Volgende maand is mijn linkeroog aan de beurt en dan ga ik ook weer 35 euro overmaken. Waarschijnlijk ga ik ze daarna met 10 euro per maand steunen. Meer over deze organisatie vind je hier:
http://www.eyecarefoundation.nl/
Mocht ik geld krijgen van aegon via koersplandewegkwijt , de uitspraak van de Hoge Raad is op 14 juni,  http://vetopdebotten.blogspot.nl/2013/03/de-woekerpolis-en-koersplan-de-weg-kwijt.html dan ga ik een kwart ervan aan de stichting Eyecare schenken
Ik ben redelijk zuinig, maar heb idealen en daar geef ik aan. Als het een algemeen nut beogende instelling is, kun je giften bij de belasting aftrekken boven een bepaalde grens

1 opmerking:

  1. Wat mooi zeg, dat er nu door jouw bijdrage iemand ginds een staaroperatie kan krijgen!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen