donderdag 16 mei 2013

Het geld vliegt eruit


Deze maand maak ik echt veel op. Ik heb mezelf wat verwend met dvd's en luisterboeken voor de tijd dat ik wat minder kan lezen.
Ook nog gewone boeken, alles 2e hands op de boekenmarkt voor een goed doel. Maar toch.
Dan vallen de cadeaus voor verjaardagen en huwelijksjubilea ook wat hoog uit. En dan nog een  mooie ligstoel gekocht bij onze C 1000.  Ja leek me ook wel fijn als ik met de geopereerde ogen zat. Lekker languit in de tuin dacht ik. Het regent pijpenstelen, dus lig ik nu op de bank en omdat ik wat zielig ben de thermostaat op 20. Bij ziekte, zwakte en ander ongemak heb je toch de neiging jezelf wat te verwennen.

Deze middag ook een nieuwe zonnebril en leesbril gekocht. ( zie blog hiervoor)
Dan heb ik iemand die me deze weken wat helpt met het zwaardere werk, want dat mag ik niet doen. Daar betaal ik ook wat voor. De hond moest nog zijn vaccinaties en dan was er ook nog de contributie van de tennisclub. Maar tennissen mag ik voorlopig niet, ik ga er wel koffiedrinken.  Het is de 16 e, voor de komende week staat er helemaal niks meer op de betaalrekening. Gelukkig betaal ik als het pensioen komt eerst mezelf. Er gaat elke maand 250 euro van mijn pensioen naar de spaarrekening. Dat is de rekening waar we ook de vakanties van betalen. Nu dus maar 100 euro terug halen. Ik haal het later wel weer in
Toch wel een goed systeem, dat je eerst jezelf betaalt. Kan je nog weer eens wat terughalen

2 opmerkingen:

  1. Het rare is vind ik altijd, als je eenmaal begint met uitgeven gaat het steeds harder. Net zo'n sneeuwbal die steeds meer vaart krijgt.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vanmorgen bleek de schade toch weer mee te vallen. Ik had nog 70 euro in een andere portemonnee zitten. Ik had 2 weken geleden gepind en had door al het ogengedoe niet meer helder dat ik dat geld aan mijn echtgenoot had willen geven voor de boodschappen. Hij had echter gepind. Maar ik had het allemaal even niet meer gevolgd. Vanmorgen kwam ik de 70 euro ineens tegen. Valt het toch mee

    BeantwoordenVerwijderen