vrijdag 10 mei 2013

Koning Klant



Het gebeurt niet vaak, maar soms ben je koning klant.

Ik  heb me opgegeven voor een paar klantenpanels. Vooral het panel van onze regionale kabelaar KabelNoord is een groot succes. Ongeveer 3 keer per jaar krijg je een uitnodiging en mag je behalve vragen beantwoorden ook nog je mening geven over een aantal zaken.
 Dat heeft me afgelopen half jaar een besparing opgeleverd van bijna 25 euro per maand, omdat wij nu voor de digitale tv op 3 smartcards onze  + pakketten ontvangen en maar 1 keer hoeven te betalen. Ik had op een contactavond gezegd dat ik het niet klantvriendelijk vond dat we voor 1 huishouding 3 keer moesten betalen. Een paar techneuten gaven mij toen tips om  het via een technische route te regelen.  Maar kort daarna kreeg iedereen bericht dat er per adres maar 1 keer betaald hoefde te worden, wel met een maximum van 3 smartcards. Verder krijgen we een VVV bon van 25 euro en soms nog wat kleine cadeautjes als een pen of usbstick.. En je mag zeggen wat je belangrijk vind, van glasvezel bijvoorbeeld of van combinatieabonnementen of dat een 65plusdag belangrijk is . En het is ook nog leuk met de dames en heren van klantenservice en  directie. De laatste avond hebben we een paar keer dolle pret gehad.
KabelNoord weet door ons wat er leeft bij hun (potentiele) klanten. Een win/win situatie

Ook zit ik bij een klantenpanel van Arriva. Alhoewel dat geen geld oplevert heb ik toch het idee dat  ik er wel voordeel van heb, er zijn wensen uitgekomen

Voor een bewuste consument is meedoen met een klantenpanel volgens mij een aanrader. Je wordt er beslist niet slechter van.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten