dinsdag 5 februari 2013

Voor nog geen 50 euro



Voor nog geen 50 euro per jaar mag ik hiernaar kijken. Het is met zorg ingepakt in Oslo, verzekerd en getransporteerd naar Groningen. Het schilderij  hangt daar nu in het museum en ik mag er naar kijken  zo vaak ik wil omdat ik een museumjaarkaart heb. Dit werk is van Oda Krohg uit 1887 en heet Een Aftenpostenabonnee . Ik vind het geweldig, het ontroert me. Zij is een schilderes uit het groepje rond Munch. Er hangen nog veel meer schilderijen, ook van Munch, ook van landschappen. Ik ga vaak naar het Groninger museum. Maar  ook in andere musea kom ik regelmatig. Ik vind het geweldig zo'n museumjaarkaart. Soms moet je 2 euro bijbetalen als er veel bijkomende kosten waren als dure verzekeringen. Samen met mijn dalvrijkaart{40 euro voor 65plus} voor de trein en mijn bibliotheekkaart en het internet abonnement  is de museumjaarkaart na het eten en drinken en onderdak het eerste waar ik geld aan besteed. Een hele dag van huis spaart ook weer gas, water en licht uit, want er gaat altijd een picknick mee.

4 opmerkingen:

  1. Echt, een pracht tentoonstelling, 'k ben er ook geweest,
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wacht even op iets beter weer. Met de trein van de randstad naar Groningen is nu iets te riskant. Ik heb overigens eens bijgehouden hoe vask ik de museumkaart gebruik. Ik kwam in 1 jaar op 38 keer!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De 65+ kaart heb ik niet: ben nog te jong (63) maar de Museumjaarkaart en de bibliotheekkaart gebruik ik ook (bijna) iedere week! Naar deze tentoonstelling gaan wij volgend weekend; dit weekend kiezen we voor de tentoonstelling in het Drents Museum in Assen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is het geld meer dan waard! Helaas hebben wij geen musea in de buurt.

    http://www.huisvlijt.com

    BeantwoordenVerwijderen