zondag 17 februari 2013

Kleerkast deel 3


Ik had enkellaarsjes en een vlot colbertje op mijn lijstje staan. Ik heb in de opruiming een paar hele mooie clarks gekocht voor 75 euro. Eerder had ik voor 2 euro laarsjes bij de kringloop gehaald. Verder heb ik een mooi rood jasje kunnen kopen van soepel leer voor ongeveer de helft van de oorspronkelijke  prijs. Nu 110 euro.

Voor het kampeerseizoen heb ik bij outdorado vandaag een nieuwe warme slaapzak gekocht voor 108 euro.  Hij was  van 260 euro afgeprijsd naar 120 en daar ging vandaag met een  kortingscode nog weer 10 procent vanaf:  http://www.outdorado.com/Marmot_Sawtooth.jsp Ik kampeer vanaf 1 april en dan heb je wel een warme slaapzak nodig. Die had ik wel, maar werd dunner en kouder.  Ik ga de oude slaapzak  nu aan een van de zoons geven. De nieuwe slaapzak is  beduidend lichter en  ook wat kleiner. Lengte  heb ik niet nodig want ik ben zelf ook maar klein en krimp alleen nog maar. Makkelijker mee te nemen , want het is maar een klein pakje. ongeveer een halve fietstas

Totaal 295 euro aankopen in de opruiming .

Van mijn impulsaankopen van vorige maand {zie afgereageerd/ de boeken} heb ik er 2  weggegeven voor verjaardagen. De jarigen waren er heel blij mee. Het scheelde  mij weer heel wat gezoek. Het was toch niet zo'n gekke impuls. Ik heb nog 1 boek  klaarliggen voor  een andere verjaardag en 3 boeken houd ik uiteindelijk zelf

5 opmerkingen:

  1. Mijn jongste dochter (de bioloog in wording, nou ja, al bijna klaar met haar master) heeft 2 jaar geleden in de opruiming exact dezelfde slaapzak gekocht. Ze heeft hem in aug. 2011 gebruikt in de bergen in Zuid-Afrika. Heerlijk warm, ook als het 's nachts vriest. De slaapzak ging afgelopen zomer ook mee op fietsvakantie (rondje België en Frankrijk).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik verheug me enorm op het nieuwe seizoen. De mooiste dingen zie je in april en mei. Bijv de balts van de grote trap in het gebied nabij de Havel. Dat is een dagje fietsen van onze caravan. Dan gaat tentje, matje en slaapzak en de andere kampeerspullen mee en dan blijf ik daar een paar dagen. Maar het is rond 30 april in de nacht nog vaak rond het vriespunt. Daarom een warme slaapzak nodig. Fijn dat de slaapzak goed bevalt. Leuk dat je dochter bioloog is.
    Groet
    Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dochter is heel blij met de warme slaapzak! Ik denk dat het een aanschaf is waar je nog lang plezier van kunt hebben.
      Het rode jasje is een héél kek jasje. Veertigers op mijn werk dragen dergelijke jasjes. Twee collega's hebben er 1-tje. In mijn maat (mt. 54 bij 1.80 lengte) zijn ze niet te koop en ik weet niet of het jasje mij zou staan)

      Verwijderen
  3. Voor de mensen die het havelland willen bezoeken en iets van de trappenbalts willen zien: www.grosstrappe.de

    BeantwoordenVerwijderen
  4. een prachtige kleur vind ik de jas die je gekocht hebt.
    daar kun je best wel veel mee combineren.

    BeantwoordenVerwijderen