woensdag 11 september 2013

Wel en wee

Veel uitgaven

In augustus en de eerste week van september toch veel uitgaven
Toch een linker brillenglas 185 euro. Eerst dacht ik dat het niet nodig was, maar het was toch een flink verschil tussen de oude en nieuwe sterkte. Dat was de wee. De wel is dat ik ontzettend scherp zie. Geweldig. Ik zie een vlinder op 20 meter afstand. Ik heb ook een zonnebril op sterkte nodig. Want ik ben nog steeds wat lichtschuw en  moet mijn ogen beschermen. Voor het autorijden en fietsen beslist nodig. Ik heb in beide ogen nog een cilinder van - 1,25 . Het rechteroog heeft nog een correctienodig voor verziendheid. Omdat ik ook buiten wil lezen variofocus. Want accomoderen kan ik niet meer.Kosten zonnebril op sterkte 220 euro
Ik fiets nu weer veel. Ik zie alles goed, heerlijk! ik was tijdens een fietstocht totaal 
door mijn band gezakt, aan flarden. Gelukkig niet al te ver van een fietsenmaker en ik kon met de bus weer thuis komen kosten 45 euro voor de reparatie en de extra buskosten.
Niet vergoede oogdruppels 36 euro. Ik kan echt niet zonder
Eigen risico zorgverzekering 45 euro. Dat hakt er toch ook wel in
Elleboogkrukken 40 euro. Echtgenoot heeft een knieblessure. Gaat waarschijnlijk lang duren. Huren kost evenveel. Dan heb ik ze liever zelf.
Verder kregen we nog bericht van de belasting dat een aftrekpost van 2011 niet juist was. We hadden 1400 euro afgetrokken omdat we een zoon 2 kwartalen onderhouden hadden. Dat was fout omdat hij te veel spaargeld had. De grens lag in 2011 bij ongeveer 5500. Daar zat hij boven. Dat wordt bijbetalen voor ons. Wij wisten niet dat het spaargeld van zoon een probleem zou zijn voor de aftrekpost. Best wel zuur.
Gelukkig had echtgenoot in augustus flink wat extra inkomsten omdat zijn oude werkgever hem voor een klus had gevraagd. Misschien was het toch wel te zwaar, want 3 dagen na thuiskomst ging hij door zijn knie.
Omdat hij nu aan huis en stoel gebonden is hebben we ook de draadloze koptelefoon gekocht,die
nog op onze verlanglijst stond. Het extra geld is nu dus wel echt op. Dat je af en toe kan bijklussen is toch wel fijn om extra uitgaven op te vangen.Bijklussen als je 65 bent levert naar verhouding best veel op. en het is allemaal extra. Prima om een extra potje te maken of tegenslagen op te vangen. Misschien ga ik deze winter ook nog wel eens een ziektevervanging doen.  Er zijn altijd wel docenten nodig in de loop van het seizoen. Ook zijn er aparte arbeidsbureau's voor ons oudjes www.65plus.nl/vacatures
Morgen eerst maar weer eens lekker schilderen. Vorig jaar heb ik een paar schilderijen verkocht. Kan ik mijn schilderles van betalen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten