dinsdag 13 augustus 2013

Uit de vuilnisbak

Gratis krant uit de vuilnisbak

1/2 Prijs ooglaseren

Genoeg voor een weeshuis

Ik was al een paar keer begonnen met een blogje en dan weer gestrand. Zo had ik al een opzetje over 1/2 Prijs ooglaseren
Niet dat ik dat doe of dat ik er reclame voor maak. Maar ik wordt er voortdurend mee lastig gevallen met deze reclame. Dat komt door Google AdSense. Ik zit nogal eens op oogheelkunde sites te kijken ivm met mijn oogproblemen en dan ben je de klos.
Natuurlijk toch even gekeken waar ze precies mee adverteren. Nu ik moet er niet aan denken dat geschraap aan mijn hoornvliezen. Vaak met droge ogen als resultaat.  Blijkbaar ben ik niet de enige. Mijn oogarts heeft ook een levensgrote bril op.
Sommige mensen laten het in een ver land doen, ik moet er niet aan denken! Geen controle, infectiegevaar ligt op de loer.

Dan had ik een begin over mijn verjaardagsfeestje. Daar had ik voor ingeslagen en gekookt. Inderdaad genoeg voor een weeshuis. Ik ben nog niet door alle boodschappen heen. Het is alweer 10 dagengeleden. Vandaag de overgebleven meloen in stukken gesneden. Een flink deel mee voor de picknick onderweg, morgen en overmorgen weer. De kaas is nu bijna op, maar er is nog pesto en als we weer thuiskomen ligt er nog een maaltijd in de vriezer en er is nog drinken over.
Ik vind het altijd wat lastig te plannen. Hoeveel komen er en hoeveel zijn er op vakantie? Ik had een pruimenplaatkoek gebakken ensoesjes. De pruimen kwamen uit de vriezer van onze eigen boom. Verder thee en koffie. Daarna mosterdsoep met diverse groenten uit eigen tuin (tuinbonen, courgette) daarna eigengemaakte salades. Ik had er 2 gemaakt. Namelijk een pastasalade en een aardappelsalade met aardappels uit eigen tuin. Daarbij sla uit eigen tuin. Verder was er stokbrood en kaas en vis en halve gekookte eieren en tomaten en komkommer
En de barbecue werd aangestoken en er werd sate, en andere spiesje op gebakken.
Als drinken rivella, vlierbloesemsap, water, wijn en bier
Meloen toe
Totaal 15 bezoekers en eerder en later die week nog eens 5
Door veel zelf te maken was ik niet eens zo veel kwijt voor de happening die van 16.30 tot ongeveer 22.00 uur duurde. De extra boodschappen voor die week heb ik op 75 euro weten te houden en ik heb dus eten en drinken over gehouden. Het enige wat ik weggegooid heb was een pakje vis. Dat had ik ook mee naar Duitsland meegenomen, maar het was warm onderweg en de koelbox was ruim boven de 4 graden geworden. Ik vertrouwde het niet

Na de verjaardag met een zoon naar Duitsland, naar de camping. Manlief is voor zijn oude werk op pad, met het vliegtuig en bus onderweg. Omdat ik weer goed zie , neem ik de auto mee. Een renault clio van 6 jaar oud. Ik weet door het nieuwe zuinige rijden het verbruik op 1 op 18 te houden. Dat is met wat we daar nog rijden naar wat verder gelegen musea totaal 52 liter benzine, ik tank natuurlijk vooral in Duitsland. Dat is goedkoper
Omdat we met de auto zijn kunnen we een koelbox met de overdaad van de verjaardag meenemen en nog wat ander spul wat met de trein teveel bagage was, zoals klimopplanten voor tegen de schutting daar. De klimop weer gratis uit eigen tuin

Hier op de camping zijn een paar Duitsers die de krant na het lezen direct weggooien. Ze leggen
 ze ook niet in het toiletgebouw, waar een bibliotheekhoekje is ingericht. Iedereen mag daar gelezen boeken en tijdschriften halen en brengen . De duitse krant belandt daar dus niet. Rond 7 uur in de      avond haal ik die uit de afvalhoek, uit de papiercontainer. Ik heb er ook eens een mooi deksel meegenomen voor mijn paellapan en een rieten mand.

De kinderen hier hebben er een nieuw spel bij: zandzakspringen. Zowel ver als hoog
De eigenaar van de boerencamping heeft van pallets, zandzakken en landbouwplastic een tijdelijk gratis zwembad gemaakt. Tijdens de wandelingen en fietstochten pluk ik bramen en bosbessen. De eerste valappels heb ik ook al geraapt. Hier een heerlijke saus van gemaakt voor bij de pannenkoeken. Het pannenkoekenmeel komt uit de ijzeren voorraad van de caravan evenals de melk. Een aantal dingen uit de voorraad gaan mee naar huis omdat ze bijna over datum zijn. Op de camping hebben we een nieuwe bezoeker, namelijk de bever. Hij eet hier de laatste tijd in de avond zijn wilgenschors. Zo hoef ik niet ver meer voor mijn beverwaarnemingen. In het bos achter het dorp zit een stel wolven met jongen. Morgen is er een voorlichtingsavond over. Een heleboel gratis vermaak hier dus. En nu ga ik kijken of mijn gratis Duitse krant al in de vuilnisbak zit

2 opmerkingen:

  1. Vreselijk die internetreclame als je ergens op internet belangstelling voor hebt getoond! Bij mij komt ook regelmatig iets voorbij waarvan ik denk: tja dat had ik net bekeken, daar hoef ik nu helemaal niets meer mee. Zou het voor sommige mensen werken, die extra reclame?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb mijn ogen ook laten laseren, bij visionclinics, 4 jr geleden. bijna 3000 euro lichter. Was alleen bijziend, rond -3 beide ogen maar heb nu ineens (langzamerhand gegaan) cylinderafwijkingen in beide ogen, links het meest. Gelaserd via intralase femtolasik. Ik heb nu weer een bril voor erbij... was niet de bedoeling natuurlijk....Ben gelaserd omdat ik mijn lenzen niet meer kon verdragen toen....ogen zijn gevoeliger en droger. Heb er geen spijt van, want hoef (nu) niet altijd een bril op, kan nog zonder. Maar moet niet erger worden die cylinders. Dus weet waar je aan begint. Mooie beloftes, maar geen garanties!

    BeantwoordenVerwijderen