donderdag 17 april 2014

Koersplangeld is binnen!

Koersplangeld is binnen En wat doe je dan? Je kijkt of het klopt en dan bingo! Het besef dat je een flink extraatje hebt daalt in. En weg is de voorzichtige planning. Mijn bril was half door en weer gelast. Tijd voor een nieuwe bril, frisse nieuwe look. Dubbele focus, geharde coating,titanium montuur, lekker sterk, 650 euro Op het moment dat de nieuwe bril klaar was,begaf de las van de oude bril het spontaan. Nieuwe neusbrug voor de oude bril 80 euro. De eerdere reparatie krijg ik terug. Blijft over 50 euro. Al die keren naar de opticien ben ik ook de grote mooie boekwinkel ernaast binnengestapt. In 3 keer toch voor 85 euro afgetikt. Weliswaar ook voor verjaardagen, maar ook gewoon voor ons zelf. Een boekhandel moet toch gesteund worden. Ook nog 15 euro bij de Hema voor ondergoed en sokken Bij de Lidl nieuwe sportschoenen voor ons 3en en een shirtje, samen 50 euro. Die sportschoenen zijn echt geweldig en dat voor 15 euro per paar. Een etentje afgesproken bij horecazoon. Daar moet de schoorsteen ook roken. Wij betalen gewoon. Met 3 personen met Pasen en drinken erbij waarschijnlijk ook wel 100 euro. Dan gaat er nog geld naar de vakantiepot en naar de zonen. Samen 300 euro. Schenking aan eyecare 300 euro.( oogoperaties ontwikkelingslanden) We hebben nog wat klusjes om en bij huis gehad,die we niet zelf konden 250 euro. Dan was er de oude computer met xp,die moest vervangen worden. Een leuke set uitgezocht, we hadden aftands spul met een megamonitor. Nieuw spul samen met installeren 700 euro. Totaal uitgegeven 2500 euro. Nog over 300 voor de reservepot. ( ik had de compensatie toch te krap gerekend, het waren 2 plannen die werden afgerekend) Beng en dan klapt de verwarming. Die was 18 inmiddels. Er bouwde zich druk op. Gelukkig is hij niet echt gebarsten, maar als ik niet had gezien dat de druk in het systeem steeg dan was dat gebeurd. Heel vreemd zo'n oplopende druk. Gauw de gaswacht gebeld. Er lekte water uit de boiler de leidingen in was de conclusie. Kapot definitief. Er hangt nu een nieuwe ketel. En er komt een rekening van 2100 euro. Dus we moeten 1800 euro uit de reservepot halen. Nu maar weer braaf zijn. Het feest is weer voorbij. Van ons pensioen maar weer braaf elke maand geld storten voor de reservepot Koersplangeld binnen en op, dat had de titel ook wel kunnen zijn Maar wel een hoop lol ervan!

2 opmerkingen:

  1. Big spender heet dat :-). Maar je hebt er wel van genoten....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi, hi, ik ken dat! Dan krijg ik extra geld en dan geef ik het voordat ik het weet dubbel en dwars uit! Maar altijd aan heel nuttige dingen, en voor zover ik dat bij jullie kan overzien, geldt dat voor jullie ook!

    BeantwoordenVerwijderen