donderdag 25 juli 2013

Winkelen

De maanden lopen hier wat geld betreft gemiddeld van de 23 e tot de 23e. In de maand mei ( dus tot de 23e) had ik wat te veel uitgegeven zie blog : het geld vliegt eruit. Daarna in juni en juli de hand op de knip. Nu weer een nieuwe financiele maand en ik had nog een wensenlijstje en ging weer eens winkelen. Het gaat dan toch wel hard. Ik wilde mijn zomergarderobe weer eens aanvullen. Het is opruiming  ( ik zet de oorspronkelijke prijs er  wel achter)  Voor mijn verjaardag wil ik ook wat fleurigs, ja ik ben bijna jarig.

Dunne zomerbroek 25 euro. ( was 49)Ik heb nogal wat outdoorachtige broeken, maar deze is wat sjieker en feestelijker. Leuk voor mijn verjaardag
Bijpassend Tshirt 8 euro. ( was 17 )
Rode leren schoudertas 54 euro ( was 75) past prachtig bij het rode leren jasje wat ik een half jaar geleden gekocht heb. Ik had een grotere handtas nodig omdat ik tegenwoordig een hele zooi brillen meesleep. Leesbril, gewone bril, zonnecover en gewone zonnebril. Ik zie nu scherp, maar ben nog wat lichtschuw en heb nog een leesbril nodig. De handtas was wel een luxe uitgave vond ik zelf.
Sneakers 43 ( was 65)euro. Een stevige maar zomerse wandelschoen. Ik had niet zoiets. Leuk bij de broek, maar ook bij de outdoorbroeken
Overhemd man 26 euro. Was dringend nodig. Een hele mooie voor de helft van de prijs ( was 52)
Polaroid zonnebril 22,50 ( was 30)Een die mijn ogen heel goed afschermt en zorgt dat het beeld rustig is. Voor op de fiets en als ik straks weer ga tennissen. Ik wil natuurlijk geen bal tegen mijn oog, deze kan als sportbril
Draagbare CD speler/radio 20 euro ( was 38). Ik heb veel luistercolleges en boeken. Die wil ik boven beluisteren. Was in de opruiming bij de kijkshop
Totaal198,50  winkelen mag dan goedkoper zijn in de opruiming, maar het telt wel op en dan nog het nieuwe brilleglas. Dus nog eens 185 euro aftikken bij de opticien. Het grootste deel moet ik zelf betalen. De zorgverzekeraar betaalt maar 75 euro per 3 jaar.
   Er staat nog meer op het wensenlijstje, maar dat schuif ik toch maar even door. Eerst maar weer de hand op de knip. Ik betrap mij er toch op dat ik in het begin van de financiele maand wat makkelijker geld uitgeef. Om dat niet uit de hand te laten lopen  maak ik elke 24 e van de maand automatisch geld over naar  de vaste lastenrekening en de spaarrekening. Eerder deed ik dat de 23 e, maar af en toe is de uitbetaaldag de 24e en dan zet je jezelf in het rood als je de automatische dingen de 23 e doet
Om mezelf wat  te dwingen zuinig aan te doen deze weken heb ik nog 50 euro naar de spaarrekening overgemaakt. Eventueel haal ik dat over 3 weken terug.
Verdere wensen een draadloze koptelefoon voor bij de TV en de geluidsinstallatie. Omdat manlief nu ook pensionado is moeten we iets doen aan het geluid in de woonkamer. Zodat de een muziek kan luisteren of tvkijken, terwijl de ander rustig leest
En onze printer is aan vervanging toe. En ik vrees dat het linkerbrillenglas toch ook vervangen moet worden, want het leesgedeelte is veel te zwak. Eerst maar wachten wat ze bij de oogcontrole zeggen over een maand.
Manlief is gevraagd voor een klus bij de oude werkgever. Dat levert in augustus extra geld op. Dan zou het moeten kunnen, de rest van de lijst.
Omdat de hand nu weer op de knip is heb ik zojuist 10 washandjes gemaakt uit oude handdoeken, scheelt weer 6 euro
Verder 2 paar sokken gestopt en van een gescheurde  dekbedhoes een lakenzak en sloop gemaakt. Lakenzakken gebruiken we bij het kamperen
Zo gaat het hier wat heen en weer, de hand van en op de knip


Geen opmerkingen:

Een reactie posten