dinsdag 23 juli 2013

Mijn tweede en derde huis

Oppas,

Bij de zomer hoort hier ook altijd het verdelen van de oppasdiensten. Ik heb wel eens als een cipier met een maxisleutelbos rondgelopen. Nu maar 2 huizen/tuinen. Geen kat deze keer, wel een tuin met planten die dringend water moeten en bessen, heel veel bessen. Die mag ik plukken voor mezelf.
Meestal vraagik of ik ook een boekje uit de kast mag lezen. Soms schrijf ik een titel op en vraag het later te leen.
De hond houdt ook een oogje in het zeil en we kijken of er iemand is als hij aanslaat.
 Afgelopen jaren zijn er wel eens onverwachte dingen gebeurd: een kat die ziek werd en waarmee ik naar de dierenarts moest, een stroomuitval door de bliksem, een vreemde kat in huis, een bijenzwerm bij de zijdeur, onverwachte rouwkaarten. Het is wel goed dat er oppas is.
Het is meestal wel relaxt zo'n oppasperiode. Goede buren, het is wel wat waard. Zo kunnen wij ook weg terwijl er op het huis gepast wordt.
En het is ook wel een beetje luxe, die extra huizen, soms met nog zon in de tuin, terwijl  jij al in de schaduw zit bij je eigen huis.
Vandaag toch liever in de schaduw en vannacht weer in het koele tentje in mijn eigen tuin.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten