donderdag 7 maart 2013

Kapot en dan? deel 2



Helemaal blij en toch nog op de koffie…….
Dit schreef ik ongeveer 3 weken geleden: " Voor het kamperen heb ik een heel mooi licht en warm luchtbedje een neoair van thermarest. Ik heb het al een jaar of 3, maar hij loopt heel langzaam, maar toch  heel zeker leeg. Geen lek gevonden. Zoeken op  een hikingforum. De eerste  luchtbedjes zouden niet allemaal 100 procent zijn. Sommigen waren poreus. Ja de bon opgezocht en naar Bever gegaan. Als  hij echt poreus is krijg ik een nieuwe, als hij toch lek is door een doorntje of zoiets wordt hij geplakt.Dat kost wel wat."
Ik werd eind vorige week gebeld door Bever (nu ja, een vrouw die daar werkt) met de heugelijke mededeling dat er  een nieuw luchtbedje voor me klaar lag. Geweldig.
Door de verjaardag  geen tijd om  naar Leeuwarden te gaan. Dinsdag had ik een hele waslijst aan dingen voor Leeuwarden, dus  ook het luchtbed gehaald. 3 jaar na mijn  aankoop kreeg ik een hele nieuwe. Het was een iets ander type. De all season, maar die is zelfs wat duurder. Toch de  moeite waard om met de spullen naar de winkel terug te gaan.
Omdat ik pas na 18.30 weer  gratis kan reizen met mijn dalvrijkaart en ik van alles toch wel moe geworden was besloot ik om ergens een café Latte te bestellen.Op ons nieuwe Zaailandplein  staan 2 nieuwe koffiecafe’s  Ik was daar nog nooit geweest. Een Douwe Egberts Café en  vlakbij  is een Doppio. Ik dacht  met zo’n trendy  naam zal de koffie wel duur zijn. Dus  naar DE, dat klonk wel ouderwets. Dus misschien ook  goedkoop . Maar ik kwam op de koffie 3,50 euro! Van schrik reken ik dan terug in guldens, bijna 8 gulden! Dit was echte koffie verkeerd !
Toegegeven, de koffie was lekker, maar ik had net zo goed een trein eerder naar huis kunnen nemen. Een enkeltje naar huis was goedkoper.
Thuis het bedje uitgeprobeerd en ik was blij met Bever en  Thermarest. Bij mij  achter de camping in Duitsland heb ik echte bevers. Een heel leuk filmpje over bevers is gemaakt door Willy de Koning  en zie je hier: http://www.youtube.com/watch?v=uNTZt7R-tuI&feature=youtube_gdata_player
Zo zie ik  ze ook vanuit de kano in Duitsland
Deze foto heb ik zelf gemaakt:

1 opmerking: