maandag 18 augustus 2014

Kapot en dan? deel 3





Kassabonnen en aankoopbonnen bewaren is iets wat je geld kan besparen.
Zoon had op 9 mei 2014 een paar sandalen genaamd 'Bram" bij de ANWB gekocht. Een actieprijs. 39,95. Maar na 3 maand niet eens zo intensief gebruik liep hij  zowat met zijn hakken op de grond. De  binnenzool  helemaal door.
Met de aankoopbon mee ging hij vrijdag naar de ANWB. Schoenen ingeleverd en de bon laten zien. Ze deden niet moeilijk. Het geld kreeg hij terug. Er waren geen sandalen meer in zijn maat. Toch wilde hij nog sandalen. Uiteindelijk  een stel gevonden bij V en D. Wel afgeprijsd, maar toch nog 15 euro duurder dan de oude. Maar ja ze zagen er stevig uit en de bon maar weer bewaren.

Wat zijn jullie ervaringen met dit soort dingen?

6 opmerkingen:

  1. Zal je nu wel hopelijk massieve sandalen hebben met een voetbed. Weinig ervaring mee loop veel op werkschoenen middelmatige kwaliteit dus 2 paar jaar nodig.

    Eigen schoenen gaan allemaal makkelijk 5/9 jaar mee afhankelijk hoeveel ik er op loop.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja vandaag nog, voor de tweede keer de senseo kapot. In maart ook al mee terug geweest toen was het apparaat nog geen jaar oud. Hij is toen netjes gerepareerd. Nu was hij al weer stuk met precies het zelfde probleem. Vandaag terug naar de blokker en we kregen een hele nieuwe senseo.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb het eens voorgehad dat bij een paar nieuwe sandalen na een maand of drie allebei de zolen gewoon in twee gebarsten waren. Ik ging terug naar de schoenwinkel waar ik de sandalen kocht. Volgens de eigenares van de schoenwinkel was die gebarsten zool te wijten aan slijtage door het dragen van de sandalen. Ik ben toen naar huis gegaan en heb via email contact opgenomen met de fabrikant van desbetreffende sandaal en heb hen uitgelegd dat de dame van de schoenwinkel die barsten beschouwde als 'slijtage'. Ik kreeg een mail terug waarin stond dat ik recht had op terugbetaling van de sandalen omdat het om een fabricagefout ging. Die mail moest ik afprinten en aan de dame van de schoenwinkel afgeven. Zeer met tegenzin heeft ze me dan een tegoedbon gegeven ter waarde van de sandalen. liesbet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een aankoopbon bewaren lukt mij niet (knap hoor dat jij dat kan!). Maar ik hoorde dat een bewijs van aankoop, ook je afschrift van de bank kan zijn. En dat een winkel daarmee ook een fout artikel moet fixen/geld teruggeven.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat zal kunnen. Ik heb een la waar al die dingen ingaan,na verloop van tijd in een mapje. Het heeft mij al veel opgeleverd

    BeantwoordenVerwijderen